Gravidpennings-ansökan beviljad~

Standard

Herregud vilken otrolig lycka jag känner just nu!! Jag skickade in min ansökan om Gravidpenning för ca 2-3 veckor sen, redan idag fick jag veta att den vart beviljad!! 100% med start 20/2-13, så förbannat skönt!! Som jag våndats och svettats och blivit osäker när jag skrev de bilagor som skulle skickas in till försäkringskassan. Har hört om alla som jobbar inom Barnomsorgen som fått avslag. Men jag blev beviljad! Andas ut och ler.. Inte många veckor kvar på jobbet… Nu kommer jag njuta ännu mer av mitt arbete, och jag känner nästan lycka inför jobbet på måndag! Är hemma sjuk veckan ut pga ”streppar”.

Att vårdnadsbidraget oxå gick igenom är helt fantastiskt!!

Nu blir jag nästan lite orolig!! Två riktigt bra saker har inträffat, snart kommer väl den tredje, men sägs det inte ”efter 3 goda ting….(??) Så nu fasar jag för vad det onda kommer att bli… Bara det nye händer bebisen något.. Eller någon av barnen.. Jag är inte van att ha så mycket ”lycka” omkring mig.. Inte sen min dotter blev sjuk.. De senaste 2 åren har varit extremt tunga. Både känslomässigt och psykiskt! Kanske ska jag bara tro att det faktiskt ”går bra nu”. Men vågar jag det??

BebeQO svarade idag efter att de fått min groupon code, de vill nu ha en bild på det som är trasigt så att de kan skicka mig en ny vagn och de resterande saknade delarna.. Hoppas att de menar allvar nu, och inget mer strul!!!

Nä, nu ska jag njuta av sparkarna i min mage! Det är ett evigt buffande och sprattlande där inne.

Puss på Er❤

Kommentera

