T i s d a g ~

Standard

Vad har hänt här idag då… Jag vet inte.. …. Jag kommer inte ihåg vad jag gjort.. Men Shit så läskigt… V ä n t a …..

Så, var tvungen att gå igenom dagen i huvudet för att komma ihåg.. Det är skrämmande när man inte minns vad man gjort..

Jo, uppe med tuppen imorse, mötte Sara i hallen, hon var påklädd och klar för skola och stadsvandringen på Skansen.
Noel vaknade strax innan 8, kom upp och chilla lite i soffan innan han gjorde i ordning sin egen frukost. Jag frågar varje morgon vad han vill ha, men han svarar då att han gör sin frukost själv! Jaha, så jag gör i ordning min kopp te och sätter mig på arslet i soffan. Ganska skönt🙂 faktiskt.

Vi kom iväg strax efter 9. När vi kom till dagis var typ alla avdelningar ute i skogen.. Lite irriterande, jag frågade ändå en pedagog igår hur veckan såg ut, så jag vet vilka dagar jag måste vara där med Noel till kl 9. Men, tur för mig var några barn från mellanavdelningen kvar, så Noel fick hoppa in där och leka. Så när jag gick till bilen, stod 4 söta killar och vinkade till mig i fönstret :), Gulligt!!

Rastade av Ziri, sen hem och åt frukost. Sen sa det bara pang, luften gick ur mig och jag vart sådär äckligt trött.. Gick och la mig i sängen, spelade lite Candy Crush, sen slocknade jag..

Vaknade strax innan 15, av att Sara kom hem. Gick upp och tog hand om hennes matsäck, hon hade knappt rört den. En våffla har hon ätit på en hel dag!! Inte okej!! Hon hade inte rört frukten, druckit typ 2 små små klunkar av saften, inte ens fikat med bullarna och kakorna hon fick med..
Hon käkar jätte lite till middag oxå.. Klagar konstant över att hon har ont i halsen. Sen hon fick sin diagnos barnreumatism, det var när hon fyllde 7 år, så på 3 år har hon bara ökat knappt 2-3 kilo i vikt.. Hon växer på längden, men vikten står still.. Börjar bli lite orolig för henne.. Men vi har en tid nu i maj till barnreumatologen på ALB-sjukhus och de håller god koll på hennes kurva.
Men det här halsontet hon säjer sig ha, det har lixom hållit i nu i ca 1,5 vecka.. Om hon nämner det imorgon igen, då blir det jourläkarn imorgon kväll. Jag tror absolut inte hon har halsfluss, men något måste det vara… Det känns i kroppen på mig, nånting är det!

Hon har för ovanlighetens skull inte varit ute efter skolan idag. Utan har hållt sig hemma hela kvällen. Umgåtts med mig och Robert. Noel har varit en våning upp hos Franke, både lekt och käkat där, sen kom grabbarna ner hit, medans N & C åkte till Ikea.

Så vi tog med oss ungarna och hund och gick ut. Noel cyklade, Franke på ”spark-moppe”, Sara på sparkcykel, hunden på alla 4:a ;)..
Fast Noel lyckades såklart vurpa med cykeln och fick styret på läppen och blodet forsade.. Lilla olyckan!! Men efter att ha torkat och spottat lite så glömde han bort det efter ett tag. Stannade till borta vid fotbollsplan, ungarna klättrade på Lejonklippan, Ziri fick jaga pinne, och jag försöka jaga hunden som hade pinnen ;).. Det måste vara en rolig syn! Vår lilla hund och stora höggravida Hanna efter, hahahaha..

Det var en lagom promenad iaf. Kvällen blev inte lika långtråkig som igår.

Imorgon måste jag förbi Apoteket tror jag, måste ha microlax.. Bebin har väl tryckt ihop mina tarmar där nere, så frivilligt kommer ingenting ut..

Jo, började ju med ny bok igår, som jag skrev i det tidigare inlägget.. Hann läsa ca 13 kapitel och jädrar så bra den redan nu är!!! Så förbannat spännande!!! Det riktigt osar om den boken!!! Så gillar du spännande böcker, som kan ge lite kalla kårar ibland, läs Sandmannen!!! Av Lars Keppler!!
Ett hett tips från mig till dig!!

Sov så gott!

Puss En tjockis Diva

Kommentera

