O n s D a g 24/4-13~

Standard

Då var vi i mitten av den här veckan! Och vädret har varit bra idag! Härligt!!

Sara har klagat på halsont och magont ett tag, och så även imorse. Men jag sa åt henne att gå till skolan, sen ringde vi vårdcentralen. Hon fick tid till 10.20. Robert gick med henne.
Jag blev helt slut efter min morgonrunda med Ziri, så jag orkade bara inte ta mig till läkaren med henne.
Men det går lika bra att Pappan går med barnet, eller!?!?
Läkaren hittade inget han kunde anmärka på, så nu får vi hoppas att det går över, annars får vi ringa igen och återkomma.

De kom hem vid 11 ca.. Då gick jag och la mig och läste, hade så ont i bäckenet. Läste väl ca 40 minuter, sen slocknade jag.. Å sov riktigt gott.. Vaknade vid 14.. Så otroligt skönt och det onda var borta!!
Men då hade jag laddat med energi, för då åkte dammsugaren fram och sen skurmoppen. Blev så rent och fint så! Sen medans Robert åkte och tankade och hämtade Noel, så passade jag på att ge köket en omgång oxå.. Hemmet fick ett litet lyft!!

Känns skönt när det är rent. Planen är ju att vi ska ha släktkalas på lördag.. Som det ser ut nu så kommer jag vara hemma, men har vi ”otur” så är jag på BB, och då måste jag se till att de som ska hålla i släktkalaset har så lite som möjligt att göra.. Självklart förväntar jag mig att dammsugarn ska komma fram och moppen, (både före och efter kalaset) men kanske att det inte behövs göras så mycket mer än så.
Men som sagt, jag tror jag är hemma, så jag fixar det här själv.

Igår kväll hade jag riktig hemsk värk i magen och var stenhård över hela livmodern.. Det satt i i ca 2-2,5 timme, sen somnade jag. Och vaknade utan några som helst känningar. Jo, det kom kladd ur mig, säkert små delar av slemmisen. Men annars ingenting!
Tror inte direkt det finns något jag kan göra för att dra igång värkar, jag tror att det bara är att vänta..å vänta..

Fast inombords är jag INTE alls lika lugn och harmonisk eller sansad, inombords SKRIKER HELA MIN KROPP -Kom nu Beeebiiiiiisss!!!!!! Jag vill inte gå över mer, jag orkar inte, jag känner ej för det… Du är så himla efterlängtad!! Dina storasyskon frågar efter dig VARJE DAG och frågar mig när Du kommer!!! Så KOM nu!!!!!!

Så låter det i mitt huvud! Så känns det i min kropp…

Jag är faktiskt riktigt deppig! Känner mig nästan värdelös, för jag är så rädd för att det ska bli en igångsättning..igen.. Jag vill inte det. Jag tyckte det var så otroligt häftig att starta av mig själv som jag gjorde när vi fick Noel. Det var verkligen en så cool upplevelse. Jag vill inte gå miste om det.. Det är ju den upplevelsen, som vattenavgång, förvärkar och allt, som är själva grejen. Det är halva upplevelsen! Bebis är bonus efter ett jäkla ”tufft” arbete ;)..
Ahh, behöver jag säga att vi längtar? Vi alla?

Nä, nu blev jag ännu mera deppig… Ska gå in och krama om Sara & Noel och säga Godnatt!

Puss & Kram

Kommentera

