Igår var inte rolig~

Standard

Fan så fel allt kan bli ibland..

Igår var R på grillfest på hans jobb, och vi hade kommit överens om i veckan att jag skulle komma och hämta honom runt 23 på jobbet och att han skulle hålla ner sitt alkoholintag, med tanke på att jag är på övertid och kan föda närsomhelst.. Det var inga missförstånd när vi pratade igenom det. Jag erbjöd mig tom att hämta honom, då jag ville att han skulle komma hem ordentligt..
Så jag höll barnen vakna så länge jag kunde, men vid 21.30 började dom sega ihop ordentligt.. Så vid 21.45 klev jag in i duschen, vid 22 messa jag Robert och sa att vi åker senast 22.15. Fick inget svar, men han brukar inte svara på sånt, utan jag ringer ju då jag kommer fram.

Vi var där 22.30, och jag ringer och säjer att jag står vid grinden, att han måste komma och släppa in oss. Då är han dyngrak. Vet inte var han är och fattar inte vart jag är.. Jag blir förbannad! Efter massa tjafsande säger han att han står i St Eriksplan och är på väg hem. Jag ber honom dra åt helvete och frågar hur fan han hade tänkt att kunna köra om förlossningen startar? och hans svar är ”det blev lite mycket”…
Det får mig att bryta ihop.. Hoppar in i bilen och bara storgråter.. Där sitter barnen och bara tittar och undrar var pappa är.
Jag vänder bilen och åker hem. Hemma till 23 nånting, vi går upp och jag och barnen kryper ner i vår säng. Noel blir lite ledsen och vill ringa pappa och fråga var han är.. Då säjer R att han är i telefonplan.. Vilket är fel linje för att komma hem till oss.. Vi 01 ringer han mig, då säjer han att han klivit av en buss och inte ha en aning om var han är, precis som om jag skulle veta det???
Jag säjer åt han att leta upp nån skylt där det står var han är, och sen använda sig av gps:en på iphonen och ta sig hem, eller få tag på en taxi och åka hem.. Vid 01.45 ringer han igen och säjer att han lyckats lokalisera sig, han är nu i årstaberg.. Jaha, ta en taxi säjer jag..
02.25 ringer han igen och säjer att han fryser och undrar om jag kan komma och hämta honom!!!!! Nej, ungarna sover säjer jag, ta en taxi..
Ytterligare 45 minuter går, då skickar jag ett mess och frågar om taxin kört vilse med honom, då är han helt plötsligt i Liljeholmen!
Jag slumrar till, men hör att han kommer hem någon gång efter 03 tror jag, Ziri började ju skälla av bara helvete..
Jag slumrar till igen men vaknar vid 04 nånting och är såååå kissnödig.. Sen efter det har inte jag kunnat somna om. Vid 7 gav jag upp.. Gick upp och tog en kopp te. Eller två..

Vid 9 gick jagen och väckte Robert som låg i Saras säng, ville prata innan barnen vakna.. Men han ”vet” ingenting, kommer inte ihåg nånting, osv osv… Jag frågade hur han tänkte när han drack sig så full, och om han bara glömde bort att han har en höggravid fru hemma på övertid.. Nej, säger han, tittar ner och lämnar rummet. Han gick och duscha. Sen la han sig igen i Saras säng.

Vid 9.30 kom Noel uppstudsande, super glad över att det ska vara kalas idag! Så vi sätter oss vi köksbordet och äter frukost, strax efter kommer Sara upp och gör oss sällskap.. Pappa ligger fortfarande..

Helt plötsligt är kl 11.. Jag duschar barnen och stajlar Sara!! Klär de i finkläder, sen ringer Roberts lillasyster och säjer att hon är utanför.. Tack o lov för dig idag Vera/Blondie!!! Så jävla skönt att du tog din bror härifrån så jag slapp se honom!!! Hon tog nämligen med han till CityGross så att det som skulle handlas idag blev handlat. Tack!!
Vid 12 kom min mamma, tog Noel och köpte tårt-ingredienser nere på Ica, jag han svepa igenom hemmet med skurtrasa, moppen och dammsugarn under tiden..
Sen bakade mamma tårta med Sara och Noel.

Sen hade vi kalas kl 14. Jag är så trött så ögonen går i kors på mig..

Jo, två ggr under kalaset då jag gått på toa har stora delar slempropp kommit ut!!!!! Håll tummarna för att det ska få min förlossning att starta!!!!

Jag är otroligt besviken på min man. Samtidigt har jag alldeles full förståelse för att alla kan göra fel.. Det som gör mig extra känslig när det gäller nu, är att han kunde missat sitt tredje barns födelse pga alkoholen.. Det är dom här jävla ”om” som stör mig, och ”varför”… Sen oxå att han ringt en väninna till mig ca 8 ggr inatt.. Men bara mig 4 ggr… Fast det gör mig råförbannad!!!!

Men men, nu är det färdigältat..

Det är lördag, lördagsmys, sen ikväll kommer min och Saras serie Iréne Huss!!!

Så, puss på er!!!

Kommentera

